vrijdag 28 juni 2013

Foutje, bedankt...

Mijn jongens zijn dol op olijven, het maakte dat de oudste heel ad rem reageerde op dit stofje. "Ik lust eigenlijk alleen zwarte olijven, maar een olijfgroen overhemd mag je best maken hoor". Dus dat werd het dan ook.
Alwéér het bekende patroon van Homemade Mini Couture en ook wéér een stofje van de onze zuiderburen.

Het overhemd staat mijn jongen prachtig, eigenlijk staat alles hem prachtig. En zolang hij het oké vindt om mijn creaties te dragen, maak ik daar graag gebruik van.

Van dit prachtige stofje hield ik een klein beetje over. Al hebben wij geen kleine bewonertjes meer in huis, dit reststukje moest toch een overhemd worden. Of liever, een overhempje. Voor een klein mannetje dat ik nog niet ken, een give away wellicht? Of een kraamkadootje voor wie weet wanneer?

Het olijfgroene was echt helemaal op toen ik nog een knopenpat, knopenbeleg nodig had en een kantje kraag. Nadien bleek het modelletje erg kort te vallen en kwam er ook nog een strookje onder. Als tweede stofje koos ik er eentje die qua kleur matchte met het paspelband. Het werd een automotiefje. Leuk? Ja! Handig? Nee...
Het overhempje werd in elkaar genaaid, de kam snaps tang werd gebruikt om de drukkers op te zetten. De strijkbout erover en net als alle creaties werd er een foto gemaakt om op Facebook te delen.
En toen pas, ja echt toen pas, bekeek ik de kraag vanuit een ander perspectief. Daar lagen mijn autootjes, keurig op een rijtje, keurig op hun dakjes. Even een test naar mijn naai-vriendin, zou zij het zien? Binnen een minuut al kwam haar reactie terug. Helaas pindakaas!
Dat wordt uithalen. De kraag gaat er opnieuw op. Want dat olijfgroene reststukje moet en zal een overhemd worden.

Geen opmerkingen: