zondag 16 juni 2013

Free stitching


Vlaggenlijnen, naamslingers, geboortevlaggetjes. Hoe u het ook noemen wilt, ik maak ze. Soms op bestelling, vaak ook als verjaardagskadootje, kraamkadootje of zomaar-kadootje.

Nu ben ik zelfs op het punt gekomen dat ik moet gaan bijhouden wie er al verblijd is met een slinger van mijn hand. Om zo te voorkomen dat ik bij de volgende verjaardag weer met eentje aan kom.

Eerder werden de vlaggetjes allen aan een witte lijn gehangen, ik gebruik daar keperband voor. Misschien dat een biaisvariant net is, de keperband werkt stukken sneller.

Na alle witte lijnen ben ik gaan variĆ«ren met gekleurde lijnen. Zoals het een net stikster betaamd, werd er bij elke kleur keperband een bijpassend klosje garen gekocht. Tot ik een voorbeeld zag op een Vlaams blog, volgens mij was de naam “free stitching”. En het kwam van pas bij mijn laatste vlaggenlijn, bij het lichtroze keperband had ik geen klosje garen gekocht. In de veronderstelling dat ik die kleur nog had liggen, greep ik vanavond jammerlijk mis.

Een goed moment om het “free stitching” uit te proberen en zie hier het resultaat. Allereerst werden met wit garen de vlaggetjes goed vastgezet en vervolgens werd er met drie kleuren garen uit de vrije hand overheen gestikt. En?


Geen opmerkingen: