zaterdag 14 december 2013

Mijn eerste Dorothy Day Tripper!

Op haar blog (waar overigens een leuke give-away loopt) zag ik deze tas voorbij komen.
Ik was direct verliefd op dit multifunctioneel model. En tas voor naar kantoor, een logeertas voor de kinderen, een zwemtas, een luiertas. Je kunt er alle kanten mee op.

Het patroon kocht ik bij Swoon Sewing Patterns.

Voor de stoffen koos ik voor Petit Pan's Fleur des Iles en een roestkleurige gabardine. Beide geimporteerd via De Stoffenkamer in Gent.

Als versteviging koos ik Vlieseline H250 en voor de vulling ("Peltex") koos ik de dikste Vlieseline. En dat was direct een leerpunt, de tas is niet stevig en zacht genoeg naar mijn zin. Volgende keer verstevig ik buiten- én binnenstof met H250 en zal ik als tussenstof fiberfill nemen. Aldoende leert men.



1 opmerking:

Lieve zei

Die staat hier ook op het lijstje om nog te maken. Hele mooie versie, ook mijn favoriete kleurencombinatie.