zondag 2 februari 2014

Wiegje zoekt vulling

En nee, met deze titel insinueer ik niet dat er een vierde kindje aankomt.

Het betreft een ouderwets, rieten, poppenwiegje dat compleet leeg bij een klein meisje terecht kwam. Haar pop slaapt graag in het wiegje, maar heeft het koud. Daarom vroeg haar moeder mij om een vulling te maken en dat deed ik maar al te graag.

Van de foto koos moeder enkele stofjes. Van schuimrubber maakte ik een matrasje, piepklein: 35x17 cm. Om het matrasje ging een vaste stof. Daar omheen kan de rode matrashoes getrokken worden. Hoe je zo'n hoes maakt las ik hier en hoe ik de ronde zoom simpel met de overlock kon maken las ik bij haar.
Voor het dekentje gebruikte ik fiberfill net als voor het kussentje.
Het lint dat erbij ligt vervangt het oude lint dat door de kap geweven zat.

En als verassing voegde ik nog een rood gestippelde poppenluier toe met vulling. Dat laatste vond ik hier.

Stof is de standaard boerenbontcollectie van de Stoffenkraam in Sliedrecht.
En ja, de speldjes zitten er nog in...iets té enthousiast.




Geen opmerkingen: