zondag 11 mei 2014

Steigerhout + vinyl = mijn moederdag-cadeau

Pas eind van de middag kwamen wij terug van vakantie en moest er op de valreep een Moederdag-cadeau gemaakt worden. Het plan was al tijdens de vakantie bedacht.
Ik toog naar mijn zusje voor wat steigerhout en naar mijn Cameo voor de teksten.

Mijn eigen moeder is half Zeeuws, mijn opa nam als één van de bouwvakkers voor de wederopbouw na de watersnoodramp in 1953 mijn toen 17-jarige oma mee naar Vianen. Hoe romantisch!
De tekst slaat op de moeilijke tijd die mijn moeder meemaakt (mijn vader stierf in april 2012 aan de gevolgen van een hartstilstand). "Wat vandaag niet komt, komt morgen wel".

Mijn schoonmoeder is Friezin, voor haar daarom een tekst in haar moerstaal "Daar ben ik geboren en getogen".

De tegels meten 25x20 cm.

1 opmerking:

Twee emmerkes water zei

dat gaan ze prachtig vinden!