zondag 17 augustus 2014

Groen Soft Cactus trio voor mijn trio

In een eerdere blog maakte ik een Soft Cactus overhemd voor oudste zoon.
En toen kwam daar de uitnodiging voor de bruiloft van schoonzus en zwager. Een mooie gelegenheid om outfits voor te maken. Net zoals onze koningin, houd ik er van wanneer de kinderen gelijke outfits dragen.

Het eerst gemaakte groene exemplaar van oudste zoon vormde de inspiratie. Voor jongste zoon maakte ik een Merry-go-round, een patroon dat ik eerder voor hem gebruikte. Ook hier koos ik een groen stofje van Soft Cactus, als accent-stof in de kap gebruikte ik dezelfde stof als bij Simon.

Voor dochterlief Nieke koos ik een gebloemd stofje van Soft Cactus waar ik een pandenrok van maakte. Twee van de vier panden werden geknipt uit de overhemden van haar broers.
Als top kreeg zij een eenvoudig wit shirt met daarop een rood schommelend meisje dat ik er met de Cameo opmaakte. Dochterlief is namelijk dol op schommelen.

Echter madame belieft geen niet-roze kleding. Om haar te paaien maakte ik er een kinderhandtasje bij.

Vandaag, de 94e verjaardag van mijn opa, was de generale repetitie voor de outfits. Echter jongste zoon was ziek, kon niet mee.

Daarom op de muur op de foto, de outfits.








  
Het schattige kinderhandtasje. Zal ik het patroon delen? 


4 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

wat mooi allemaal. Leuk die kap aan dat hemd zonder mauwen. En ja hoor, dat handtasje mag je delen als je dat wil.
Knap zo bij elkaar: jammer van de zieke. hopelijk snel beter.

JoChapeau zei

Ik vind dat ook zo leuk als ze zo assorti gekleed gaan !

Karla zei

Heel mooi trio!

Mumendemiekes zei

ja die tas wil ik ook wel maken! leuk