vrijdag 7 november 2014

Het toilettertasje en mislukte overhemd

Manlief was aan de beurt om iets vanonder de naaimachine te krijgen. Een overhemd uit de Knippie-bijlage van dit voorjaar.
Hij draagt wel overhemden maar het was tijd voor een vrolijker exemplaar. Het blauwe Soft Cactus-stofje leek mij erg geschikt.
Vóór het aanzetten van de mouwen en knopen liet ik manlief even passen en....het was het niet. De kleur stond hem niet, het model overhemd kleedde niet af. Hij gaf aan dat hij het tóch zou dragen, alleen al omdat ik het gemaakt had. Heel lief, maar het bleef een mislukt geheel.

Dus, de schaar erin, het knopenpat werd voorzien van kampsnaps en zo werd het een rokje. Iets te groot nog voor dochterlief, maar een goede bestemming voor dat heerlijke stofje.



Hier maakte ik voor de jongens een toilettasje. Het was een minitasje waar net te weinig in kon. Al snel werd het van een toilettasje, een Yahtzee-tasje. Tijd dus voor een nieuwe toilettas.
Deze keer gaan niet alleen de jongens logeren, maar ook dochterlief gaat mee. Dat betekende nog een tandenborstel er in en nog een tandpasta.
Als maat nam ik mijn eigen toilettas van 25x30 cm.
Stof komt van Marieke en werd destijds uitgezocht door jongste zoon.
En nu presenteer ik u: de toilettertas!
Verstevigd met H640 en als voering taslan bij Kleurenmix vandaan.


2 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

leuk dat je er nog een rokje van kon maken.

Mumendemiekes zei

Goed opgelost !