dinsdag 30 september 2014

Leonie, smaakt naar meer

De patronen uit het boek Mijn Tas zijn hier inmiddels in verschillende versie's langsgekomen.
Nu was mijn mams aan de beurt. Zij is vandaag 55 gewordenen koos enkele weken geleden een tas uit.
De stof waar zij voor viel was die van mijn eigen handtas, alleen dan liever met haar lievelingsdier, de giraffe. Dat was nieuw voor mij, weten jullie het lievelingsdier van jullie naasten? Best handig, in geval van tassen.
Het patroon werd Leonie met een binnentas.

Ik hikte er tegenaan, maar het patroon was echt een fluitje van een cent. Voor herhaling vatbaar.
Voor het tassenband gebruikte ik dezelfde stof, prachtig hoe alle kleuren daar in terug komen.
De band rondom de tas kreeg een pittige kleur, mijn moeder kan wel wat fleurigheid gebruiken na het overlijden van mijn vader.

Hier het resultaat:


Het tassenband is een goede keus geweest


Onder de flap komt de prachtige giraffe als verrassing tevoorschijn

Manlief kwam met een goed commentaar: mijn moeder heeft reuma in haar handen, een kleine musketon openmaken is dan lastig. Daarom werd een klittenbandsluiting als alternatief toegevoegd.


Binnenin aansluitend aan de bruine flap een binnentasje voor belangrijke spullen.

Een liedje dat hierbij hoort, is het nummer dat mijn moeder altijd gekscherend zong wanneer wij weer eens opstandig deden.

3 opmerkingen:

elisanna zei

Knap! En wat goed gevonden met die extra velcrosluiting!

Angel Trendy Fashion zei

Wauw heel mooi hoor

Sheena zei

Prachtig! Zo vrolijk met die giraf :-)