zaterdag 13 september 2014

Supergirl met een supertas

Mijn achterbuurmeisje, jarenlang speelden wij samen. Dikke vriendinnen. In de puberteit was er nog weinig contact, ieder onze eigen vriendenkring. Wij gingen uit huis, zwierven wat rond.
Nu wonen we alweer bijna 10 jaar in onze eigen huizen wederom op steenworp afstand van elkaar. Onze kinderen spelen samen en wij verzorgen elkaars "vee-stapel" tijdens vakanties.

Haar dochter werd zes jaar en wilde wel iets home-mode krijgen.
Het werd een tas. De stof (Supergirl van Marieke) werd goedgekeurd, het patroon bleef een verrassing.

Ik koos na lang wikken en wegen voor een Celeste II uit het boek "Mijn Tas" van haar en haar.
Wederom een goed te volgen patroon al was het stikken van 'de hoekjes' wel even lastig.

Het hengsel maakte ik van tassenband. De ene kant werd rechtstreeks aan de tas gestikt, de andere kant haalde ik door een ringetje. Er werden wat kamsnaps opgezet en nu is het hengsel eenvoudig in lengte verstelbaar. Voor als de supergirl groeit of als mama eens de tas wil lenen. Zij is immers ook een supergirl!

De zij- en onderkant werden gemaakt van bruine gabardine, dat kan tegen een stootje.
De voering werd gemaakt van taslan (Kleurenmix), dit is een waterafstotende stof, handig voor natte zwemkleding of lekkende drinkbekers.






De tas deed mij denken aan dit heerlijke nummer.



5 opmerkingen:

Sheena zei

Een supermooie versie vind ik dit, kan zo uit de winkel komen :-) En dat stofje ... zalig!

ikmaakhetzelfnu zei

Super mooi gemaakt en slim gezien om voor de onderkant gabardine te gebruiken.

Piepow zei

Tof! En de onderkant in gabardine, dat is een tip die ik moet onthouden.

Mumendemiekes zei

super!!!

10emaakt zei

ziet er een heerlijk stevige en degelijke tas uit! knap seg!