zaterdag 14 februari 2015

Anna jurk mét snijbestand voor de Cameo

Ze kwamen al in verschillende varianten voorbij. Maar wat deert dat? Mijn meisje is hier heel erg blij mee. Een echte Anna-jurk. In overleg met haar kwam ik aan de juiste snijbestanden.

De Cameo sneed de flexfolie en de naaimachine deed de rest.
Het kobaltblauw is Punta di Roma en het zwarte lijfje is per abuis scuba tricot. Gelukkig kon het wel onder de pers, want wat is een zwarte lijfje zonder bloemenmotief?

Voor het lijfje gebruikte ik het Lemondrop-patroon uit het boek Homemade Mini Couture. Het rokdeel werd een verlengde klokrok uit het boek van Mme Zsazsa.
Het lijfje sluit boven met klittenband/velcro.

Het gouden biaisband was een crime, dus de mouw- en halsboorden werden gewoon omgezoomd.
Bij gebrek aan de juiste kleur garen, moest ik lichtblauw gebruiken. Niet naar mijn zin, dus binnenkort zal dat vervangen worden door de juiste kleur garen.

Al eerder maakte ik een kroontje dat Nieke ook bij de Anna-outfit vindt passen.



Ze was zo blij en huppelde vrolijk naar de muur, waar zij vervolgens deze pose aan nam...modellenwerk is heel serieus


Toch een zwierende draai


Het kroontje van Soft Cactus stof met een gouden paspelband 


Het kobalt blauwe tricot kocht ik groot in en verkoop ik aan de meter. 

Hier een link naar het snijbestand voor de Cameo: http://1drv.ms/1788Y5Y

4 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

leuk gemaakt. Ik vind het één van de betere Anna's die ik al voorbij zag komen. Prachtig. Moest je ooit de snijbestanden willen delen dan hoor ik het graag. Misschien maak ik later ook wel zo'n jurk. :-)

Fenna Achternaam zei

Snijbestand heb ik aan het bericht toegevoegd en naar je ge-maild. Veel plezier ermee!!

Katrientje vanalles zei

dank je wel , heel lief van je.

Edje zei

Ben ik toch nog helemaal vergeten kijken naar je Anna!!! Ik lees veel te weinig blogs tegenwoordig....
Prachtig gemaakt!! Echt heel erg mooi.