vrijdag 10 juli 2015

Juffenkadootjes, de clutches

Vandaag de laatste schooldag voor de kinderen.
Alledrie inmiddels op de basisschool en alledrie doen zij het fantastisch op school.
Drie kinderen + parttime banen = zes juffen.

Uiteraard wilde ik weer iets zelf maken en dat werden clutches. Zelf ben ik dol op mijn clutch, een opbergplaats voor belangrijke spullen die van de ene in de andere tas verplaatst kan worden.

Maar je kunt een clutch natuurlijk ook gebruiken voor toiletspulletjes of een zonnebril.

Het patroon werd er eentje met knoopjes, de Juliette uit 'Mijn Tas'.
De stof werd voor alle juffen dezelfde, een mintgroene stof van Zeeman.

Driemaal gebruikte ik wit paspel en driemaal gebruikte ik een roze afwerking







Today is the last day before the holidays. For the six teachers (3x2) I made the Juliette clutch from the book 'Mijn Tas' ('My bag') from Fynn and Elisanne. The fabric I just was a minty green cotton from Zeeman.

2 opmerkingen:

ikmaakhetzelfnu zei

Mooi gedaan!De juffen kunnen allemaal naar een feestje of hem gebruiken zoals jij in je handtas met allerlei kleine spullen erin.

Gaƫtane zei

Leuk