woensdag 16 september 2015

Wanneer er voetbal op tv is...

Gisteravond was het de avond van de match: PSV - Manchester United. De heren hier zijn PSV fanaten en dus vertrok ik naar boven, naar de naaimachine.

Eerder die avond klaagde dochterlief over haar zomer pyjama die nu toch echt te koud werd.

Bij mijn bestellingen van de wasberen van de vorige post, zat ook de turquoise stof "Arrows Pale". Dit bleek een andere kwaliteit te zijn dan de stoffen van Andrea Lauren, er zit een fijn ribbeltje in. Het deed mij denken aan een pyjama-stof en dat kwam nu dus mooi uit!

Omdat ik niet genoeg stof had voor een longsleeve en een broek, koos ik een patroon met een gesplitst voorpand en aangeknipte gesplitste mouwen.
Als tweede stof gebruikte ik een reststuk grijze tricot.
Omdat grijs ook maar grijs is, bedrukte ik het voorpand met een toepasselijke tekst. De pijlen van de turquoise stof liet ik hierbij terugkomen.

Een prachtige overwinning voor PSV en een pyjama voor Nieke. Een win-win-situatie!

Beide patronen komen uit Ottobre

De boordjes rondom de benen werden wat langer en smaller, madame houdt niet van opkruipende boorden om haar enkels (wie wel?)

De opdruk maakt het geheel compleet

The jersey Arrows Pale Turquoise I ordered seemed to me more like a pajamas fabric. And that is what I made. For my daughter I used two Ottobre patterns in which I combined the turquoise fabric with a grey. I used my Cameo to make an application on the front.




5 opmerkingen:

ikmaakhetzelfnu zei

Bijna te mooi om in te slapen... maar in het weekend mag die zeker wat langer aan blijven,hé!

Els zei

Wat een leuke pyjama! Toen ik het eerste deel las, dacht ik een voetbalpyjama te gaan zien maar nee hoor ;-) Hij is super. Handig zo'n cameo...

Piepow zei

Leuk! Enig idee uit welke Ottobre het shirt komt?

Fenna Achternaam zei

Hoi, beide patronen komen uit Ottobre 6/2010.

Piepow zei

Dankjewel!