zondag 29 november 2015

Voor een paardenmeisje

Vorig jaar maakte ik dit poezenrokje. De moeder van een paardenmeisje, vroeg mij of ik een paardenversie kon maken.
Er werd gezocht naar mooie paardenstof en deze werd gevonden bij Rijstextiles, een katoen van Timeless Treasures. 'Timeless' met recht, want deze prints blijven ook na veelvuldig wassen prachtig van kleur.

Ik kreeg een lengemaat en een taille-omtrek door waarmee ik aan de gang ging volgens de matentabel van 'Allemaal Rokjes'. Later bleek dat dat toch iets te lang was en haalde ik er nog een 4 cm af.

Aangezien een rokje van katoen wellicht iets te koud is, werd er voorzien in een onderrokje van ecru lakenkatoen afgezet met een eveneens ecru biesje.




Last year I made this skirt with kittens on it, now I was asked to make a horse version. I used a Timeless Treasures fabric I ordered at Rijstextiles.nl. 

1 opmerking:

ikmaakhetzelfnu zei

Groot gelijk om het van een voering te voorzien en leuk dat randje eraan.