maandag 29 februari 2016

Slaapjurkjes ofwel ponnetjes

Zoals gezegd nadert er een verhuizing. Hét moment om eens goed te minimaliseren. Ik ben er heel goed in, alles weggooien of wegbrengen.

Dit keer was de kast van Nieke aan de beurt. Alles wat te klein was ging in een zak naar het vaste adres. Meestal merkt zij hier niet zoveel van, maar gisteren was ze zeer verbolgen. Het waren de 'slaapjurkjes' die zij direct miste, de ponnetjes dus.

Gelukkig is dat een zeer eenvoudig te naaien kledingstuk. In de stoffenkast lag deze heerlijke tricot van Stofopzolder. Het stofje heeft een zelfde ribbeltje als de stof die ik hier gebruikte. Persoonlijk vind ik het daarom meer geschikt als pyjama dan als gewoon shirt.

Een patroon van een ponnetje is snel gemaakt. Ik gebruikte een simpel raglan patroon uit Ottobre en deze verlengde ik 20 cm tot net over de knie. Onderaan liet ik de pon uitlopen tot 10 per kant,

Hals- en mouwboord werden afgewerkt met zwarte boordstof. Onderaan maakte ik een simpel rolzoompje met de lockmachine.

Een heel simpel project met een heel blij meisje. Voor de zomer zal ik zeker nog één of zelfs twee ponnetjes maken.

Madame met haar slaaphaar en haar nieuwe knuffeltje

De letterslinger met de tekst "lentekriebels" sneed ik vorig jaar uit met de Cameo. Toen de lente voorbij was, maakte ik een toepasselijk anagram

2 opmerkingen:

ikmaakhetzelfnu zei

Zo'n slaapkleedje wil ik ook wel hebben!Zal dat zelf moeten maken zeker?!Tof gedaan ;-) ook die slinger!

TinneV(Naaisgerief) zei

das waar eigenlijk, waarom koop ik nog ponnekes????