maandag 1 februari 2016

Twee lamphoezen op bestelling

Voor een lief oud-studiegenootje maakte ik eerder deze lamp. Haar zus ontwierp het geboortekaartje destijds en kon mij daarom voorzien van groot formaat afbeeldingen.
Dat is ideaal wanneer je, zoals in mijn geval, de Silhouette Cameo inzet om de afbeeldingen te printen. Een grote afbeelding met groot contrast kan de Cameo 'zelf lezen' en oversnijden.

Van ditzelfde studiegenootje kreeg ik nu twee geboortekaartjes toegestuurd met het verzoek om daar lampjes bij te maken.

Het eerste was voor Ruby. Dat kaartje was een duidelijk statement, een prachtige handgeschreven naam en een goudgele robijn ('ruby').
De tekst liet zich wonderwel lezen door de Cameo en het resultaat is super.
Bij het snijden heb ik de keuze tussen de gladdere flexfolie of het velours-achtige flockfolie. Deze statige Ruby, vroeg om flockfolie.

Noot: de hoes werd uiteindelijk nog iets verder over de lamp getrokken, echter toen was de foto al gemaakt.

Het tweede wereldwonder was Sepp. Een illustratie op het geboortekaartje is altijd lastig. Immers, de Cameo snijdt alleen silhouetten en daar leent een illustratie zich niet voor. Gelukkig werd de envelop voorzien van nóg een luchtballon en die kon ik wel snijden.
Op het geboortekaartje stond een prachtig gedichtje, dat ik ook een plek gaf op de stof.
Bij Sepp gebruikte ik wel het gladde flexfolie, dit laat zich wat beter laag over laag gebruiken.
Het resultaat, wederom een zeer persoonlijk lampje.






4 opmerkingen:

Piepow zei

Mooi!

Unknown zei

Knap gedaan!

Anneleen zei

Deze maak ik ook heel erg graag, ik vind het zo fijn als het lukt om het geboortekaartje als inspiratie te gebruiken!

Joke (The Needle Of Choice) zei

Erg tof, alletwee! Lang leve de cameo!